Koszyk0
Twój koszyk jest pusty ...
ZAMÓWIENIA TELEFONICZNE:

Kliknij i zadzwoń: 696 197 817
Możliwość zamówień od 8:00 do 17:00
PROFESJONALNA POMOC:

Masz pytanie: dieselmasz@gmail.com
Odpowiemy tak szybko jak do możliwe
SZYBKA WYSYŁKA:

90% zamówień wysyłamy w 24h
Wszystkie nasze paczki są solidnie pakowane

Atak kół

Dodatkowe opcje przeglądania
Zakres cen od do
Tylko nowości
Tylko promocje
0.016.6208.3, ATAK KÓŁ KPL. DEUTZ FAHR

0.016.6208.3, ATAK KÓŁ KPL. DEUTZ FAHR

1 599,00 zł brutto1 300,00 zł netto
  • Numer katalogowy: 0.016.6208.3
dodaj do porównania
szt.Do koszyka
0.900.0085.4, - ATAK KÓŁ KPL. OEM DEUTZ AGROTRON

0.900.0085.4, - ATAK KÓŁ KPL. OEM DEUTZ AGROTRON

3 250,00 zł brutto2 642,28 zł netto
  • Numer katalogowy: 0.900.0085.4
dodaj do porównania
szt.Do koszyka
0.900.0108.0, 068281 , ATAK KÓŁ KPL. 14X37 Deutz Fahr Agrotron, Same Most Carraro

0.900.0108.0, 068281 , ATAK KÓŁ KPL. 14X37 Deutz Fahr Agrotron, Same Most Carraro

3 999,00 zł brutto3 251,22 zł netto
  • Numer katalogowy: 0.900.0108.0
dodaj do porównania
szt.Do koszyka
04348573, 04366552 , Atak kół Deutz Fahr, kpl. 12x32

04348573, 04366552 , Atak kół Deutz Fahr, kpl. 12x32

2 449,00 zł brutto1 991,06 zł netto
  • Numer katalogowy: 04366552 ,
dodaj do porównania
szt.Do koszyka
04402406, ATAK KÓŁ KPL. DEUTZ FAHR AgroStar 6.71 , AgroStar 6.81,

04402406, ATAK KÓŁ KPL. DEUTZ FAHR AgroStar 6.71 , AgroStar 6.81,

4 899,00 zł brutto3 982,93 zł netto
  • Numer katalogowy: 04402406
dodaj do porównania
szt.Do koszyka
04415004, ATAK KÓŁ 14x37 DEUTZ FAHR JOHN DEERE AL81833,

04415004, ATAK KÓŁ 14x37 DEUTZ FAHR JOHN DEERE AL81833,

1 579,00 zł brutto1 283,74 zł netto
  • Numer katalogowy: AL81833,
dodaj do porównania
szt.Do koszyka
090001080, ATAK KÓŁ KPL. 068281 OEM DEUTZ AGROTRON TTV, HURLIMANN, LAMBORGHINI, SAME

090001080, ATAK KÓŁ KPL. 068281 OEM DEUTZ AGROTRON TTV, HURLIMANN, LAMBORGHINI, SAME

2 849,00 zł brutto2 316,26 zł netto
  • Numer katalogowy: 090001080
dodaj do porównania
szt.Do koszyka

Mechanizm Różnicowy w Traktorach Deutz: Klucz do Efektywnej Trakcji

Mechanizm różnicowy to jeden z najważniejszych elementów układu napędowego w traktorach, w tym także w traktorach marki Deutz. Jego głównym zadaniem jest umożliwienie różnicowania prędkości obrotowej kół osi napędowej, co jest niezbędne podczas jazdy na zakrętach oraz w trudnym terenie. Dzięki zaawansowanemu mechanizmowi różnicowemu, traktory Deutz mogą efektywnie pracować w różnorodnych warunkach terenowych, zachowując optymalną trakcję i stabilność.

Funkcja Mechanizmu Różnicowego

Mechanizm różnicowy jest kluczowym elementem zapewniającym równomierne przeniesienie mocy na koła pojazdu, a jednocześnie umożliwia różnicowanie prędkości obrotowej kół. W trakcie pokonywania zakrętów, koło wewnętrzne musi obrócić się wolniej niż koło zewnętrzne, aby zapobiec poślizgowi i zminimalizować zużycie opon. Mechanizm różnicowy ułatwia właśnie ten proces, co jest szczególnie istotne w ciężkich i dużych maszynach rolniczych, takich jak traktory Deutz.

Budowa Mechanizmu Różnicowego

Mechanizm różnicowy składa się z kilku kluczowych elementów, które współpracują, aby zapewnić jego funkcjonalność:

1. Obudowa Mechanizmu Różnicowego

Obudowa mechanizmu różnicowego zawiera wszystkie wewnętrzne komponenty i jest zamocowana do osi napędowej. Zapewnia ochronę przed uszkodzeniami mechanicznymi oraz zanieczyszczeniami.

2. Zębatki Satelitarne i Coronowe

Zębatki satelitarne i coronowe to elementy wewnętrzne mechanizmu różnicowego, które przenoszą moment obrotowy między półosiami. Zębatki satelitarne obracają się wokół własnej osi, a także obracają się razem z korpusem mechanizmu, co pozwala na różnicowanie prędkości kół.

3. Półosie

Półosie są elementami, które bezpośrednio przenoszą moment obrotowy z mechanizmu różnicowego na koła. Są one połączone z zębatkami satelitarnymi, co umożliwia im różnicowanie prędkości obrotowej.

4. Łożyska

Łożyska w mechanizmie różnicowym zapewniają płynne obracanie się wszystkich elementów wewnętrznych, minimalizując tarcie i zużycie mechaniczne.

Rodzaje Mechanizmów Różnicowych w Traktorach Deutz

a. Otwarte Mechanizmy Różnicowe

Otwarte mechanizmy różnicowe są najprostszym i najczęściej stosowanym typem mechanizmu różnicowego. Zapewniają one podstawową funkcjonalność różnicowania prędkości, jednak mogą mieć ograniczenia w trudnych warunkach terenowych, gdzie jedno koło może utracić trakcję.

b. Mechanizmy Różnicowe o Ograniczonym Poślizgu (LSD)

W traktorach Deutz często stosowane są bardziej zaawansowane mechanizmy różnicowe o ograniczonym poślizgu (LSD). Dzięki specjalnym sprzęgłom lub wielotarczowym układom, mechanizmy te zapewniają lepszą trakcję w trudnych warunkach, minimalizując ryzyko poślizgu jednego koła.

c. Blokady Mechanizmu Różnicowego

Niektóre modele traktorów Deutz wyposażone są w manualne lub automatyczne blokady mechanizmu różnicowego, które pozwalają na całkowite zablokowanie różnicowania prędkości kół. Blokady te są niezwykle przydatne podczas ekstremalnych warunków pracy, takich jak jazda po grząskim terenie czy błocie.

Zalety Mechanizmów Różnicowych w Traktorach Deutz

1. Poprawiona Trakcja

Zaawansowane mechanizmy różnicowe w traktorach Deutz zapewniają doskonałą trakcję na różnorodnych nawierzchniach, co jest kluczowe w rolnictwie. Dzięki nim, traktory mogą pracować efektywnie nawet na miękkich polach czy stromych zboczach.

2. Zwiększona Stabilność

Mechanizmy różnicowe pomagają utrzymać stabilność traktora, zwłaszcza podczas pokonywania zakrętów. Dzięki równomiernemu rozkładowi mocy na koła, ryzyko przewrócenia się maszyny jest znacznie zmniejszone.

3. Minimalizacja Zużycia Opon

Mechanizmy różnicowe redukują poślizg kół, co minimalizuje zużycie opon i przedłuża ich żywotność. Jest to szczególnie istotne w kontekście długoterminowego użytkowania traktora.

4. Efektywność Pracy

Dzięki zaawansowanym mechanizmom różnicowym, traktory Deutz mogą pracować efektywnie nawet w najtrudniejszych warunkach. Mechanizmy te zapewniają optymalną moc i kontrolę, co przekłada się na lepszą wydajność i mniejsze zużycie paliwa.

Podsumowanie

Mechanizm różnicowy w traktorach Deutz to zaawansowany technologicznie układ, który odgrywa kluczową rolę w zapewnieniu trakcja i stabilności. Dzięki innowacyjnym rozwiązaniom, takim jak mechanizmy różnicowe o ograniczonym poślizgu czy blokady mechanizmu różnicowego, traktory Deutz są w stanie sprostać nawet najtrudniejszym wyzwaniom rolniczym. Regularna konserwacja i stosowanie oryginalnych części zamiennych zapewniają długą i niezawodną pracę tych kluczowych elementów układu napędowego.

Copyright © 2024 DIESEL-MASZ / Realizacja: follow.pl
USTAWIENIA PLIKÓW COOKIES
Są zawsze włączone, ponieważ umożliwiają podstawowe działanie strony. Są to między innymi pliki cookie pozwalające pamiętać użytkownika w ciągu jednej sesji lub, zależnie od wybranych opcji, z sesji na sesję. Ich zadaniem jest umożliwienie działania koszyka i procesu realizacji zamówienia, a także pomoc w rozwiązywaniu problemów z zabezpieczeniami i w przestrzeganiu przepisów.
Pliki cookie funkcjonalne pomagają nam poprawiać efektywność prowadzonych działań marketingowych oraz dostosowywać je do Twoich potrzeb i preferencji np. poprzez zapamiętanie wszelkich wyborów dokonywanych na stronach.
Pliki analityczne cookie pomagają właścicielowi sklepu zrozumieć, w jaki sposób odwiedzający wchodzi w interakcję ze sklepem, poprzez anonimowe zbieranie i raportowanie informacji. Ten rodzaj cookies pozwala nam mierzyć ilość wizyt i zbierać informacje o źródłach ruchu, dzięki czemu możemy poprawić działanie naszej strony.
Pliki cookie reklamowe służą do promowania niektórych usług, artykułów lub wydarzeń. W tym celu możemy wykorzystywać reklamy, które wyświetlają się w innych serwisach internetowych. Celem jest aby wiadomości reklamowe były bardziej trafne oraz dostosowane do Twoich preferencji. Cookies zapobiegają też ponownemu pojawianiu się tych samych reklam. Reklamy te służą wyłącznie do informowania o prowadzonych działaniach naszego sklepu internetowego.
ZATWIERDZAM
Korzystanie z tej witryny oznacza wyrażenie zgody na wykorzystanie plików cookies. Więcej informacji możesz znaleźć w naszej Polityce Cookies.
USTAWIENIA
ZGADZAM SIĘ