Koszyk0
Twój koszyk jest pusty ...
ZAMÓWIENIA TELEFONICZNE:

Kliknij i zadzwoń: 696 197 817
Możliwość zamówień od 8:00 do 17:00
PROFESJONALNA POMOC:

Masz pytanie: dieselmasz@gmail.com
Odpowiemy tak szybko jak do możliwe
SZYBKA WYSYŁKA:

90% zamówień wysyłamy w 24h
Wszystkie nasze paczki są solidnie pakowane

Układ kierowniczy

Dodatkowe opcje przeglądania
Zakres cen od do
Producent
Tylko nowości
Tylko promocje
0.010.0488.4/10, KOŃCÓWKA DRĄŻKA CASE, DEUTZ FAHR, FIAT, HURLIMANN, LAMBORGHINI, LANDINI, SAME, VALTRA, STEYR
dodaj do porównania
szt.Do koszyka
002547041117, GŁÓWKA PRZEGUBU ZWROTNICY CASE 433, 533, 633, 733, 833, 933,

002547041117, GŁÓWKA PRZEGUBU ZWROTNICY CASE 433, 533, 633, 733, 833, 933,

679,00 zł brutto552,03 zł netto
  • Numer katalogowy: 002547041117
dodaj do porównania
szt.Do koszyka
00697890, PRZEGUB KULOWY SIŁOWNIKA MASSEY FERGUSON FENDT JOHN DEERE DEUTZ RENAULT 3426255M1
dodaj do porównania
szt.Do koszyka
00697890, PRZEGUB KULOWY SIŁOWNIKA MASSEY FERGUSON FENDT VALMET CASE RENAULT 3426255M1

00697890, PRZEGUB KULOWY SIŁOWNIKA MASSEY FERGUSON FENDT VALMET CASE RENAULT 3426255M1

105,00 zł brutto85,37 zł netto
  • Numer katalogowy: 3426255M1
dodaj do porównania
szt.Do koszyka
02223, PRZEGUB SIŁOWNIKA CASE

02223, PRZEGUB SIŁOWNIKA CASE

194,00 zł brutto157,72 zł netto
  • Numer katalogowy: 02223
dodaj do porównania
szt.Do koszyka
02311220, PRZEGUB KULOWY CASE DEUTZ FAHR FIAT JOHN DEERE NEW HOLLAND SAME

02311220, PRZEGUB KULOWY CASE DEUTZ FAHR FIAT JOHN DEERE NEW HOLLAND SAME

119,00 zł brutto96,75 zł netto
  • Numer katalogowy: 02311220
dodaj do porównania
szt.Do koszyka
02311220, PRZEGUB KULOWY CASE DEUTZ FAHR FIAT JOHN DEERE NEW HOLLAND SAME

02311220, PRZEGUB KULOWY CASE DEUTZ FAHR FIAT JOHN DEERE NEW HOLLAND SAME

119,00 zł brutto96,75 zł netto
  • Numer katalogowy: 02311220
dodaj do porównania
szt.Do koszyka
02311220, PRZEGUB KULOWY CASE DEUTZ FAHR FIAT JOHN DEERE NEW HOLLAND SAME 02311220,

02311220, PRZEGUB KULOWY CASE DEUTZ FAHR FIAT JOHN DEERE NEW HOLLAND SAME 02311220,

119,00 zł brutto96,75 zł netto
  • Numer katalogowy: 02311220
dodaj do porównania
szt.Do koszyka
02334601, PRZEGUB KULOWY DRĄŻKA KIEROWNICZEGO PODŁUŻNEGO CASE 3257165R91

02334601, PRZEGUB KULOWY DRĄŻKA KIEROWNICZEGO PODŁUŻNEGO CASE 3257165R91

69,00 zł brutto56,10 zł netto
  • Numer katalogowy: 3058207R92
dodaj do porównania
szt.Do koszyka
02374315, PRZEGUB KULOWY DRĄŻKA KIEROWNICZEGO POPRZECZNEGO CASE STEYR 1927074ZP

02374315, PRZEGUB KULOWY DRĄŻKA KIEROWNICZEGO POPRZECZNEGO CASE STEYR 1927074ZP

199,00 zł brutto161,79 zł netto
  • Numer katalogowy: 3146733R1
dodaj do porównania
szt.Do koszyka
02382013, PRZEGUB KULOWY UKŁADU KIEROWNICZEGO DEUTZ FAHR

02382013, PRZEGUB KULOWY UKŁADU KIEROWNICZEGO DEUTZ FAHR

109,00 zł brutto88,62 zł netto
  • Numer katalogowy: 02382013
dodaj do porównania
szt.Do koszyka
041061R1, PRZEGUB KULOWY PRAWY CASE 5120 JOHN DEERE 5080 126145A1, 048987

041061R1, PRZEGUB KULOWY PRAWY CASE 5120 JOHN DEERE 5080 126145A1, 048987

169,00 zł brutto137,40 zł netto
  • Numer katalogowy: 126145A1
dodaj do porównania
szt.Do koszyka
061352R1, PRZEGUB SIŁOWNIKA CASE XL, CX, MX

061352R1, PRZEGUB SIŁOWNIKA CASE XL, CX, MX

99,00 zł brutto80,49 zł netto
  • Numer katalogowy: 061352R1
dodaj do porównania
szt.Do koszyka
090000845, PRZEGUB CASE CVX, MX

090000845, PRZEGUB CASE CVX, MX

89,00 zł brutto72,36 zł netto
  • Numer katalogowy: 090000845
dodaj do porównania
szt.Do koszyka
090007806, KOŃCÓWKA DRĄŻKA CASE JX, PJN, PJV, QUANTUM

090007806, KOŃCÓWKA DRĄŻKA CASE JX, PJN, PJV, QUANTUM

119,00 zł brutto96,75 zł netto
  • Numer katalogowy: 090007806
dodaj do porównania
szt.Do koszyka
112514A1, PRZEGUB KULOWY SIŁOWNIKA UKŁADU KIEROWNICZEGO CASE 9967707

112514A1, PRZEGUB KULOWY SIŁOWNIKA UKŁADU KIEROWNICZEGO CASE 9967707

139,00 zł brutto113,01 zł netto
  • Numer katalogowy: 112514A1
dodaj do porównania
szt.Do koszyka
126144A1, PRZEGUB KULOWY LEWY CASE 090006458, 137700430816, 1997715C1,

126144A1, PRZEGUB KULOWY LEWY CASE 090006458, 137700430816, 1997715C1,

159,00 zł brutto129,27 zł netto
  • Numer katalogowy: 126144A1
dodaj do porównania
szt.Do koszyka
1277261C1, PRZEGUB KULOWY SIŁOWNIKA UKŁADU KIEROWNICZEGO CASE FIAT 293624A1,

1277261C1, PRZEGUB KULOWY SIŁOWNIKA UKŁADU KIEROWNICZEGO CASE FIAT 293624A1,

169,00 zł brutto137,40 zł netto
  • Numer katalogowy: 1277261C1
dodaj do porównania
szt.Do koszyka
1277451C1, PRZEGUB KULOWY PRAWY DRĄŻKA KIEROWNICZEG O POPRZECZNEGO CASE 7110, 7120

1277451C1, PRZEGUB KULOWY PRAWY DRĄŻKA KIEROWNICZEG O POPRZECZNEGO CASE 7110, 7120

159,00 zł brutto129,27 zł netto
  • Numer katalogowy: 1277451C1
dodaj do porównania
szt.Do koszyka
1277452C1, PRZEGUB KULOWY LEWY DRĄŻKA KIEROWNICZEGO POPRZECZNEGO CASE 7110, 7120,

1277452C1, PRZEGUB KULOWY LEWY DRĄŻKA KIEROWNICZEGO POPRZECZNEGO CASE 7110, 7120,

115,00 zł brutto93,50 zł netto
  • Numer katalogowy: 1277452C1
dodaj do porównania
szt.Do koszyka

Układ kierowniczy w traktorach CASE – kluczowe elementy i ich funkcje

Układ kierowniczy jest jednym z najważniejszych systemów w traktorach, zapewniającym precyzyjne manewrowanie i kontrolę nad pojazdem. W traktorach CASE układ kierowniczy został zaprojektowany tak, aby sprostać wymaganiom pracy w trudnych warunkach rolniczych, zapewniając jednocześnie komfort i bezpieczeństwo użytkownika. W niniejszym artykule przyjrzymy się budowie układu kierowniczego, jego kluczowym elementom oraz zasadzie działania.

Budowa układu kierowniczego

Układ kierowniczy w traktorach CASE składa się z kilku kluczowych komponentów, które współpracują ze sobą, aby zapewnić odpowiednie sterowanie. Oto najważniejsze elementy układu kierowniczego:

  1. Koło kierownicy
    To podstawowy element, który operator używa do kierowania traktorem. Koło kierownicy jest połączone z układem kierowniczym za pomocą kolumny kierowniczej, co pozwala na przekazywanie ruchów ręki na mechanizm kierowniczy.

  2. Kolumna kierownicza
    Kolumna kierownicza łączy koło kierownicy z przekładnią kierowniczą. Zawiera mechanizmy, które umożliwiają regulację wysokości i kąta nachylenia koła kierownicy, co zapewnia komfort jazdy.

  3. Przekładnia kierownicza
    Przekładnia kierownicza jest odpowiedzialna za przekształcenie obrotów koła kierownicy w ruch boczny kół przednich. W traktorach CASE stosowane są różne typy przekładni, takie jak przekładnie zębate, śrubowe czy planetarne.

  4. Drążki kierownicze
    Drążki kierownicze łączą przekładnię kierowniczą z kołami przednimi. Przesuwają się, gdy przekładnia kierownicza zmienia położenie, co powoduje skręcanie kół.

  5. Zawieszenie kierownicze
    Elementy zawieszenia kierowniczego, takie jak wahacze i łożyska, zapewniają stabilność układu kierowniczego oraz umożliwiają płynne ruchy kół. Zawieszenie jest szczególnie ważne w traktorach, które poruszają się po nierównym terenie.

  6. Siłownik kierowniczy (w przypadku hydraulicznego układu kierowniczego)
    W wielu nowoczesnych traktorach CASE stosowane są hydrauliczne układy kierownicze, które wykorzystują siłowniki do zwiększenia siły potrzebnej do skrętu. Siłownik kierowniczy umożliwia łatwiejsze manewrowanie traktorem, zwłaszcza w trudnych warunkach.

Zasada działania układu kierowniczego

Działanie układu kierowniczego opiera się na prostych zasadach mechanicznych i hydraulicznych. Oto kroki, które opisują, jak układ kierowniczy w traktorze CASE działa w praktyce:

  1. Obrót koła kierownicy
    Operator naciska na koło kierownicy, co powoduje jego obrót. Ruch ten jest przekazywany do kolumny kierowniczej, a następnie do przekładni kierowniczej.

  2. Przekształcenie ruchu
    Przekładnia kierownicza przekształca obrót koła kierownicy w liniowy ruch drążków kierowniczych. W przypadku układów hydraulicznych, płyn hydrauliczny jest używany do zwiększenia siły potrzebnej do ruchu drążków.

  3. Ruch drążków kierowniczych
    Drążki kierownicze poruszają się w odpowiedzi na ruch przekładni, co powoduje skręt kół przednich. To umożliwia zmianę kierunku jazdy traktora.

  4. Stabilizacja
    Zawieszenie kierownicze zapewnia stabilność i kontrolę nad pojazdem, minimalizując wstrząsy i drgania podczas jazdy po nierównym terenie.

Rodzaje układów kierowniczych w traktorach CASE

W traktorach CASE można spotkać różne typy układów kierowniczych, w zależności od modelu i przeznaczenia traktora. Do najpopularniejszych należy:

  1. Układ kierowniczy mechaniczny
    Tradycyjny układ kierowniczy, w którym przekładnia kierownicza działa na zasadzie mechanicznych połączeń drążków. Jest to prostsza konstrukcja, często stosowana w starszych modelach.

  2. Układ kierowniczy hydrauliczny
    W nowoczesnych traktorach CASE coraz częściej stosuje się hydrauliczne układy kierownicze. Umożliwiają one łatwiejsze manewrowanie traktorem, zwłaszcza w trudnych warunkach. Wykorzystują one siłowniki hydrauliczne do zwiększenia siły potrzebnej do skrętu.

  3. Układ kierowniczy z elektronicznym wspomaganiem
    W niektórych modelach traktorów CASE można spotkać układy kierownicze z elektronicznym wspomaganiem, które wykorzystują czujniki i sterowniki do automatyzacji procesu kierowania. Tego typu systemy poprawiają precyzję manewrowania i komfort jazdy.

Konserwacja układu kierowniczego

Aby zapewnić długotrwałe i efektywne działanie układu kierowniczego, ważne jest przeprowadzanie regularnej konserwacji. Oto kilka kluczowych zasad:

  1. Regularne kontrole
    Należy regularnie sprawdzać stan komponentów układu kierowniczego, w tym koła kierownicy, przekładni, drążków kierowniczych i zawieszenia. Wczesne wykrycie problemów pozwala uniknąć poważniejszych awarii.

  2. Smarowanie
    Niektóre elementy układu kierowniczego, takie jak łożyska, mogą wymagać regularnego smarowania, aby zapewnić ich płynne działanie.

  3. Wymiana zużytych komponentów
    W przypadku zauważenia zużycia lub uszkodzenia komponentów, takich jak uszczelki, drążki kierownicze czy przekładnie, należy je jak najszybciej wymienić, aby uniknąć pogorszenia jakości jazdy i bezpieczeństwa.

  4. Sprawdzanie płynów hydraulicznych
    W przypadku hydraulicznych układów kierowniczych należy regularnie kontrolować poziom i stan płynów hydraulicznych, a także sprawdzać, czy nie ma wycieków.

Problemy z układem kierowniczym

Jak w każdym systemie, również w układzie kierowniczym mogą wystąpić różne problemy, które mogą wpłynąć na bezpieczeństwo i komfort jazdy. Oto niektóre z typowych objawów:

  1. Luźne koło kierownicy
    Jeśli koło kierownicy jest luźne lub ma nadmierny luz, może to wskazywać na zużycie lub uszkodzenie elementów układu kierowniczego, takich jak drążki kierownicze czy przekładnia.

  2. Trudności w skręcaniu
    Problemy z hydrauliką lub zużycie elementów układu kierowniczego mogą powodować trudności w skręcaniu, co może zagrażać bezpieczeństwu podczas jazdy.

  3. Skrzypienie lub hałas
    Dźwięki takie jak skrzypienie czy zgrzyty podczas skręcania mogą być oznaką uszkodzenia lub niewłaściwego smarowania komponentów układu kierowniczego.

  4. Wibracje podczas jazdy
    Wibracje odczuwane w kole kierownicy podczas jazdy mogą wskazywać na problemy z zawieszeniem lub nieprawidłowe wyważenie kół.

Podsumowanie

Układ kierowniczy w traktorach CASE jest kluczowym elementem zapewniającym komfort i bezpieczeństwo pracy w trudnych warunkach rolniczych. Zrozumienie jego budowy, działania oraz zasad konserwacji jest niezbędne dla efektywnej eksploatacji traktora. Regularne kontrole i konserwacja układu kierowniczego pozwalają uniknąć poważnych problemów i zapewniają płynność oraz precyzję w prowadzeniu maszyny. Dbałość o stan układu kierowniczego przekłada się na bezpieczeństwo operatora oraz efektywność pracy w terenie.

Copyright © 2024 DIESEL-MASZ / Realizacja: follow.pl
USTAWIENIA PLIKÓW COOKIES
Są zawsze włączone, ponieważ umożliwiają podstawowe działanie strony. Są to między innymi pliki cookie pozwalające pamiętać użytkownika w ciągu jednej sesji lub, zależnie od wybranych opcji, z sesji na sesję. Ich zadaniem jest umożliwienie działania koszyka i procesu realizacji zamówienia, a także pomoc w rozwiązywaniu problemów z zabezpieczeniami i w przestrzeganiu przepisów.
Pliki cookie funkcjonalne pomagają nam poprawiać efektywność prowadzonych działań marketingowych oraz dostosowywać je do Twoich potrzeb i preferencji np. poprzez zapamiętanie wszelkich wyborów dokonywanych na stronach.
Pliki analityczne cookie pomagają właścicielowi sklepu zrozumieć, w jaki sposób odwiedzający wchodzi w interakcję ze sklepem, poprzez anonimowe zbieranie i raportowanie informacji. Ten rodzaj cookies pozwala nam mierzyć ilość wizyt i zbierać informacje o źródłach ruchu, dzięki czemu możemy poprawić działanie naszej strony.
Pliki cookie reklamowe służą do promowania niektórych usług, artykułów lub wydarzeń. W tym celu możemy wykorzystywać reklamy, które wyświetlają się w innych serwisach internetowych. Celem jest aby wiadomości reklamowe były bardziej trafne oraz dostosowane do Twoich preferencji. Cookies zapobiegają też ponownemu pojawianiu się tych samych reklam. Reklamy te służą wyłącznie do informowania o prowadzonych działaniach naszego sklepu internetowego.
ZATWIERDZAM
Korzystanie z tej witryny oznacza wyrażenie zgody na wykorzystanie plików cookies. Więcej informacji możesz znaleźć w naszej Polityce Cookies.
USTAWIENIA
ZGADZAM SIĘ