Koszyk0
Twój koszyk jest pusty ...
ZAMÓWIENIA TELEFONICZNE:

Kliknij i zadzwoń: 696 197 817
Możliwość zamówień od 8:00 do 17:00
PROFESJONALNA POMOC:

Masz pytanie: dieselmasz@gmail.com
Odpowiemy tak szybko jak do możliwe
SZYBKA WYSYŁKA:

90% zamówień wysyłamy w 24h
Wszystkie nasze paczki są solidnie pakowane

Tarcza sprzęgła

Dodatkowe opcje przeglądania
Zakres cen od do
Tylko nowości
Tylko promocje
02940104, TARCZA SPRZĘGŁOWA RENAULT DEUTZ 328011616, 7700038043, 7700059711

02940104, TARCZA SPRZĘGŁOWA RENAULT DEUTZ 328011616, 7700038043, 7700059711

294,00 zł brutto239,02 zł netto
  • Numer katalogowy: 02940356
dodaj do porównania
szt.Do koszyka
02940104, TARCZA SPRZĘGŁOWA RENAULT DEUTZ 328011616, 7700038043, 7700059711, 02940356

02940104, TARCZA SPRZĘGŁOWA RENAULT DEUTZ 328011616, 7700038043, 7700059711, 02940356

294,00 zł brutto239,02 zł netto
  • Numer katalogowy: 02940356
dodaj do porównania
szt.Do koszyka
328028310, TARCZA SPRZĘGŁA JOHN DEERE RENAULT 280 MM 13 Z 4 SPIEKI RT7700040759

328028310, TARCZA SPRZĘGŁA JOHN DEERE RENAULT 280 MM 13 Z 4 SPIEKI RT7700040759

409,00 zł brutto332,52 zł netto
  • Numer katalogowy: 328028310
dodaj do porównania
szt.Do koszyka
328043910, TARCZA SPRZĘGŁA RENAULT Nectis 217, Nectis 227

328043910, TARCZA SPRZĘGŁA RENAULT Nectis 217, Nectis 227

1 249,00 zł brutto1 015,45 zł netto
  • Numer katalogowy: 328043910
dodaj do porównania
szt.Do koszyka
333018310, TARCZA SPRZĘGŁA LUK RENAULT Temis 610

333018310, TARCZA SPRZĘGŁA LUK RENAULT Temis 610

1 039,00 zł brutto844,72 zł netto
  • Numer katalogowy: 333018310
dodaj do porównania
szt.Do koszyka
335019210, TARCZA SPRZĘGŁOWA RENAULT 16FR/26,7X32,8 7700019557, 7700027907, 7700029017,

335019210, TARCZA SPRZĘGŁOWA RENAULT 16FR/26,7X32,8 7700019557, 7700027907, 7700029017,

1 299,00 zł brutto1 056,10 zł netto
  • Numer katalogowy: 335019210
dodaj do porównania
szt.Do koszyka
6000102850, TARCZA SPRZĘGŁA RENAULT 50-12LB, 50-12V, 55-12F, 55-12LB, 55-12V, 55-14LB, 55-14V, 551-4S,
dodaj do porównania
szt.Do koszyka
6005001440, TARCZA SPRZĘGŁOWA RENAULT 80-14 CERES 7700061799

6005001440, TARCZA SPRZĘGŁOWA RENAULT 80-14 CERES 7700061799

629,00 zł brutto511,38 zł netto
  • Producent: Essasone
  • Numer katalogowy: 6005001440
dodaj do porównania
szt.Do koszyka
6005001440, TARCZA SPRZĘGŁOWA RENAULT 80-14 CERES 7700061799,

6005001440, TARCZA SPRZĘGŁOWA RENAULT 80-14 CERES 7700061799,

629,00 zł brutto511,38 zł netto
  • Numer katalogowy: 6005001440
dodaj do porównania
szt.Do koszyka
6005001544, TARCZA SPRZĘGŁA RENAULT, 238017011

6005001544, TARCZA SPRZĘGŁA RENAULT, 238017011

389,00 zł brutto316,26 zł netto
  • Numer katalogowy: 6005001544
dodaj do porównania
szt.Do koszyka
6005002689, TARCZA SPRZĘGŁOWA RENAULT 6005007327

6005002689, TARCZA SPRZĘGŁOWA RENAULT 6005007327

329,00 zł brutto267,48 zł netto
  • Numer katalogowy: 6005007327
dodaj do porównania
szt.Do koszyka
6005005225, TARCZA SPRZĘGŁOWA RENAULT 333005513, 7700041395, 7700061792,

6005005225, TARCZA SPRZĘGŁOWA RENAULT 333005513, 7700041395, 7700061792,

429,00 zł brutto348,78 zł netto
  • Producent: kawe
  • Numer katalogowy: 6005005225
dodaj do porównania
szt.Do koszyka
6005007190, TARCZA SPRZĘGŁA RENAULT 32-50, 32-60, 34-60, 301, 351M, 361, 42-70, 44-70,

6005007190, TARCZA SPRZĘGŁA RENAULT 32-50, 32-60, 34-60, 301, 351M, 361, 42-70, 44-70,

679,00 zł brutto552,03 zł netto
  • Numer katalogowy: 6005007190
dodaj do porównania
szt.Do koszyka
6005007192, TARCZA PTO CLAAS RENAULT 461, 462, 498, 551, 551-4, 551-4S, 551S, 556, 556S, 581-4,
dodaj do porównania
szt.Do koszyka
6005007198, TARCZA SPRZĘGŁOWA RENAULT 310 mm 7700673249, 331008716

6005007198, TARCZA SPRZĘGŁOWA RENAULT 310 mm 7700673249, 331008716

599,00 zł brutto486,99 zł netto
  • Producent: Essasone
  • Numer katalogowy: 6005007198
dodaj do porównania
szt.Do koszyka

Tarcze sprzęgła w traktorach Claas i Renault: Budowa, rodzaje i konserwacja

Tarcza sprzęgła to jeden z najważniejszych elementów w układzie napędowym ciągników rolniczych. Jej głównym zadaniem jest przekazywanie momentu obrotowego z silnika na skrzynię biegów, umożliwiając tym samym płynne ruszanie, przyspieszanie oraz zmianę biegów. W traktorach Claas i Renault tarcze sprzęgłowe pełnią kluczową funkcję w efektywnym przenoszeniu napędu, a ich odpowiednia konserwacja i dobór są istotne dla długiej i bezawaryjnej pracy maszyny. W niniejszym artykule omówimy budowę tarcz sprzęgła, ich rodzaje oraz specyfikę zastosowania w ciągnikach Claas i Renault.

1. Budowa i działanie tarczy sprzęgła

Tarcza sprzęgła znajduje się pomiędzy kołem zamachowym a dociskiem sprzęgła. Składa się z metalowego dysku pokrytego materiałem ciernym, który umożliwia przekazywanie momentu obrotowego poprzez tarcie. Gdy pedał sprzęgła jest zwolniony, tarcza jest dociskana do koła zamachowego, co skutkuje przeniesieniem mocy z silnika na skrzynię biegów. Naciśnięcie pedału sprzęgła oddziela tarczę od koła zamachowego, przerywając przenoszenie momentu obrotowego i pozwalając na zmianę biegu.

2. Tarcze sprzęgła w ciągnikach Renault

W ciągnikach Renault tarcze sprzęgłowe były stosowane w różnych wersjach i konfiguracjach, w zależności od modelu i rodzaju napędu. Starsze modele, takie jak Renault 103-54 czy Renault Ceres, wykorzystywały bardziej tradycyjne, mechaniczne układy sprzęgłowe z jedną tarczą, która działała w prostym, suchym układzie ciernym.

a) Jednotarczowe sprzęgło w ciągnikach Renault

Większość starszych modeli ciągników Renault była wyposażona w jednotarczowe sprzęgła suche. Tego typu sprzęgła są proste w budowie i łatwe w serwisowaniu, jednak narażone na większe zużycie w trudnych warunkach pracy, takich jak ciężkie orki czy długotrwałe prace polowe.

Zalety jednostopniowych tarcz sprzęgła:

  • Prostota konstrukcji i mniejsza liczba części eksploatacyjnych.
  • Łatwość konserwacji i niższe koszty naprawy.
  • Niższe koszty produkcji, co było istotne w starszych modelach ciągników.

Wady:

  • Mniejsze możliwości przenoszenia wysokich momentów obrotowych, co czyniło je mniej wydajnymi w bardziej wymagających zastosowaniach.
  • Wysoka podatność na zużycie, szczególnie podczas pracy z ciężkimi narzędziami rolniczymi.

b) Dwutarczowe sprzęgło w nowszych modelach Renault

W nowszych modelach, takich jak Renault Ares czy Renault Atles, wprowadzono bardziej zaawansowane dwutarczowe sprzęgła, które lepiej radzą sobie z przenoszeniem większych momentów obrotowych oraz pracą w ciężkich warunkach polowych. Dzięki zastosowaniu dwóch tarcz, moment obrotowy jest przenoszony z większą efektywnością, a zużycie poszczególnych elementów układu sprzęgła jest mniejsze.

Zalety dwutarczowych sprzęgieł:

  • Większa trwałość i możliwość przenoszenia wyższych momentów obrotowych.
  • Mniejsze zużycie tarcz ciernych dzięki rozłożeniu obciążenia na dwa elementy.

3. Tarcze sprzęgła w ciągnikach Claas

Claas, znany z wprowadzania zaawansowanych technologii w swoich maszynach, oferuje w swoich traktorach różne typy tarcz sprzęgłowych, w zależności od modelu oraz przeznaczenia. W nowszych ciągnikach Claas tarcze sprzęgłowe są częścią bardziej złożonych układów, takich jak sprzęgła wielotarczowe w kąpieli olejowej, co znacząco wpływa na ich wydajność i trwałość.

a) Tarcze sprzęgła w kąpieli olejowej w traktorach Claas

W nowoczesnych modelach, takich jak Claas Axion czy Claas Arion, zastosowano sprzęgła wielotarczowe pracujące w kąpieli olejowej. Układy te oferują większą wydajność i trwałość w porównaniu do tradycyjnych sprzęgieł suchych. Dzięki pracy w oleju tarcze cierne są lepiej chłodzone i chronione przed zużyciem, co wydłuża ich żywotność i zmniejsza ryzyko awarii w trudnych warunkach polowych.

Zalety sprzęgieł wielotarczowych w kąpieli olejowej:

  • Większa trwałość: Tarcze są lepiej chronione przed przegrzewaniem się i zużyciem, co sprawia, że układy te są bardziej odporne na intensywną eksploatację.
  • Płynniejsze działanie: Sprzęgła wielotarczowe zapewniają bardziej równomierne przenoszenie momentu obrotowego, co wpływa na większy komfort pracy operatora.
  • Lepsza ochrona przed zanieczyszczeniami: Olej działa również jako środek ochronny przed kurzem, brudem i innymi zanieczyszczeniami, co zmniejsza ryzyko awarii mechanicznych.

b) Sprzęgła dwustopniowe w ciągnikach Claas

Niektóre modele Claas, szczególnie te zaprojektowane do prac wymagających dużej precyzji, takich jak prace na zboczach czy manewrowanie z ciężkim osprzętem, wyposażone są w sprzęgła dwustopniowe. W tego rodzaju sprzęgłach jedno stopnień jest odpowiedzialny za rozłączanie napędu, a drugi za obsługę wałka odbioru mocy (WOM). Tego typu rozwiązanie zwiększa efektywność pracy, umożliwiając operatorowi płynne operowanie maszynami rolniczymi i narzędziami napędzanymi zewnętrznie.

Zalety sprzęgła dwustopniowego:

  • Elastyczność pracy: Umożliwia jednoczesną pracę z WOM i napędem ciągnika, co jest przydatne podczas prac polowych wymagających użycia osprzętu.
  • Mniejsze obciążenie układu napędowego: Dwa stopnie sprzęgła pozwalają na bardziej kontrolowane operowanie momentem obrotowym, co przekłada się na mniejsze zużycie elementów układu.

4. Typowe problemy z tarczami sprzęgła i ich konserwacja

Tarcze sprzęgła są elementami ciernymi, które z czasem ulegają zużyciu. Regularna konserwacja i monitorowanie stanu tarcz sprzęgłowych są kluczowe dla zapewnienia płynnej i bezawaryjnej pracy ciągnika. Typowe problemy związane z tarczami sprzęgła obejmują:

  • Ślizganie sprzęgła: Może być spowodowane nadmiernym zużyciem tarczy lub olejem dostającym się na powierzchnię cierną. Ślizganie objawia się problemami z przekazywaniem momentu obrotowego, co może prowadzić do utraty mocy napędowej.
  • Spalone tarcze: Nadmierne przegrzanie, spowodowane na przykład zbyt intensywnym użytkowaniem lub niewłaściwym działaniem sprzęgła, może prowadzić do "spalenia" tarcz, co objawia się zapachem spalenizny i zmniejszoną skutecznością sprzęgła.
  • Wibracje i szarpanie: Może być efektem nierównomiernego zużycia tarczy lub uszkodzenia innych elementów układu sprzęgłowego.

a) Konserwacja i wymiana tarcz sprzęgła

Regularne przeglądy układu sprzęgłowego, w tym kontrola stanu tarcz, są kluczowe dla zapewnienia ich długiej żywotności. W przypadku tarcz sprzęgłowych pracujących w kąpieli olejowej, szczególnie ważne jest monitorowanie stanu oleju – jego czystości i poziomu. Należy również dbać o to, aby w układzie nie dochodziło do wycieków oleju, co mogłoby zanieczyścić tarcze cierne i wpłynąć na ich działanie.

Podsumowanie

Tarcze sprzęgła są kluczowym elementem układu napędowego ciągników Claas i Renault, odgrywając decydującą rolę w przekazywaniu momentu obrotowego z silnika na koła. W starszych modelach ciągników Renault wykorzystywano prostsze, jednotarczowe układy sprzęgłowe, które dobrze sprawdzały się w podstawowych zastosowaniach. Nowsze modele obu marek, zwłaszcza Claas, stawiają na bardziej zaawansowane rozwiązania, takie jak wielotarczowe sprzęgła w kąpieli olejowej czy sprzęgła dwustopniowe, które oferują większą trwałość, wydajność oraz komfort pracy. Regularna konserwacja i monitorowanie stanu tarcz sprzęgła są niezbędne do zapewnienia ich długiej żywotności i niezawodności w ciężkich warunkach polowych.

Copyright © 2024 DIESEL-MASZ / Realizacja: follow.pl
USTAWIENIA PLIKÓW COOKIES
Są zawsze włączone, ponieważ umożliwiają podstawowe działanie strony. Są to między innymi pliki cookie pozwalające pamiętać użytkownika w ciągu jednej sesji lub, zależnie od wybranych opcji, z sesji na sesję. Ich zadaniem jest umożliwienie działania koszyka i procesu realizacji zamówienia, a także pomoc w rozwiązywaniu problemów z zabezpieczeniami i w przestrzeganiu przepisów.
Pliki cookie funkcjonalne pomagają nam poprawiać efektywność prowadzonych działań marketingowych oraz dostosowywać je do Twoich potrzeb i preferencji np. poprzez zapamiętanie wszelkich wyborów dokonywanych na stronach.
Pliki analityczne cookie pomagają właścicielowi sklepu zrozumieć, w jaki sposób odwiedzający wchodzi w interakcję ze sklepem, poprzez anonimowe zbieranie i raportowanie informacji. Ten rodzaj cookies pozwala nam mierzyć ilość wizyt i zbierać informacje o źródłach ruchu, dzięki czemu możemy poprawić działanie naszej strony.
Pliki cookie reklamowe służą do promowania niektórych usług, artykułów lub wydarzeń. W tym celu możemy wykorzystywać reklamy, które wyświetlają się w innych serwisach internetowych. Celem jest aby wiadomości reklamowe były bardziej trafne oraz dostosowane do Twoich preferencji. Cookies zapobiegają też ponownemu pojawianiu się tych samych reklam. Reklamy te służą wyłącznie do informowania o prowadzonych działaniach naszego sklepu internetowego.
ZATWIERDZAM
Korzystanie z tej witryny oznacza wyrażenie zgody na wykorzystanie plików cookies. Więcej informacji możesz znaleźć w naszej Polityce Cookies.
USTAWIENIA
ZGADZAM SIĘ